Az okostelefonok elterjedése számos mindennapos tevékenységünket megváltoztatta már. A zenehallgatás, fényképezés és ingyenes telefonálást követően a következő nagy dobás az elektronikus fizetéshez és vásárláshoz kapcsolódik.
A Tesco Plc, az Egyesült Királyság legnagyobb kiskereskedelmi üzletlánca egy izraeli startup vállalatot, a Trigo Visiont bízta meg azzal, hogy dolgozza ki az okosboltjai működtetéséhez szükséges technológiát – adta hírül a Nocamels.
Pénztár nélküli vásárlás a Trigo Vision rendszerével
Fotó: TrigoVision
A Trigo Vision rendszere kamerák és mesterséges intelligencia felhasználásával követi nyomon a vásárlók tevékenységét az üzletekben. Első körben számos kamerát helyeznek fel az üzletben. Ezek folyamatosan monitorozzák a vásárlót, a termékeket és a bevásárlókocsit. Az információk alapján létrejön egy virtuális kosár, amelynek értékét a rendszer az előre megadott banki adatok alapján automatikusan kiegyenlíti. A gyakorlatban a vásárlás úgy néz ki, hogy letöltünk egy applikációt az okostelefonunkra. Ezzel azonosítjuk magunkat, amikor belépünk a boltba. Betesszük a kosarunkba a kiválasztott termékeket, majd „fizetés nélkül” távozunk. Na jó, nem pontosan fizetés nélkül, mert csak a pénztárnál való várakozási időt spóroltuk meg. Kijövetelkor pedig kapunk egy elektronikus számát a fizetésről.
A Tesco mellett a Trigo Vision egy másik brit szupermarket lánccal, a Wm Morrisons Supermarkets Plc-vel is együttműködik. Izrael legnagyobb szupermarket hálózatával, a Shufersallal pedig már egy pilot programot is elindítottak egy tel-avivi üzletben.
A 2017-ben alapított Trigo Vision tavaly 7 millió dollár kockázati tőkéhez jutott a Hetz Ventures befektető cégtől és a Vertex Ventures izraeli leányvállalatától. A Trigo Vision célja, hogy az Amazon Go versenytársa legyen, amely a világ első automata boltját nyitotta meg 2018 januárjában a nagyközönség számára. Jelenleg 11 üzletet működtet az Egyesült Államokban, és a terveik szerint két éven belül 3.000 kiskereskedelmi egységet nyitnak világszerte.