A Technion kutatói olyan technológiát fejlesztettek ki, amely repülés közben lehetővé teszi hidrogén előállítását vízből és alumínium részecskékből. A biztonságosan és olcsón előállított hidrogént aztán elektromos energiává alakítják, amely a repülőgépek több funkcióját is működtetni tudja.
A hidrogén előállításának folyamata a fedélzeten
A fedélzeti üzemanyagcella egyrészt csökkenti a környezetszennyezést, másrészt pedig felválthatja a hidraulikus és pneumatikus rendszereket, amelyek szivattyúkat, útirányító elemeket és munkahengereket használnak a repülőgépek alkatrészeinek mozgásban tartásához.
A Technion mérnökei szerint az általuk kifejlesztett fedélzeti üzemanyagcellák nemcsak repülés közben spórolnak energiát, hanem jégtelenítéskor és a kifutópályák kivilágításakor is.
A Boeing kisebb repülőgép típusokon teszteli a fedélzeti üzemanyagcellát annak reményében, hogy a legmodernebb 787-Dreamlinereken is használható lesz
Több repülőgépgyártó, köztük a Boeing és az Airbus is vizsgálja a fedélzeti üzemanyagcella felhasználásának lehetőségeit.
Innovációs díjat nyert az EL Al hordható takarója
A Travelplusamenities kihirdette a 2016-os év legjobb légitársaságokhoz kapcsolódó termékeit. A győztes az EL Al hordható plédje lett, amelyet Idan Noyberg és Gal Bulka, a Lyly.design tervezői készítettek.
A plédet ugyanolyan könnyű hordani, mint egy kényelmes, puha pulóvert vagy poncsót. A kezeknek és a fejnek is van hely benne, ami könnyű mozgást és teljes szabadságot biztosít. Mivel nem csúszik el a viselőjén, a takaró különösen alváskor praktikus egy hosszútávú repülőúton.
A hordható takaróval az El Al járatain találkozhatunk. A légitársaság első osztályán a Lyly.design egy másik termékét, a First Class pizsamát is viselhetjük.